МВФ наполягає, щоби до кінця лютого 2024 року Кабінет Міністрів України знайшов додаткові податкові та неподаткові доходи, щоби вони складали не менше 0,5% ВВП. Це приблизно дорівнюватиме 38-40 млрд грн.
До кінця березня наступного року владі треба внести зміни до процесуального кодексу, які розглядаються розглядаються в першій інстанції одним антикорупційним суддею або колегією з трьох антикорупційних суддів.
До кінця першого півріччя 2024 року треба реформувати Бюро економічної безпеки (БЕБ), ухваливши новий закон про цю структуру. У ньому повинні бути розписані чіткі повноваження щодо розслідувань, включаючи великі економічні злочини. . У законі має бути дотримано існуюче розмежування слідчих повноважень БЕБ та Національного антикорупційного бюро України (НАБУ).
Також до цього терміну треба визначити обсяги заборгованості та оцінити фінстан компаній централізованого теплопостачання за допомогою кабінетної перевірки аудиторською фірмою.
До кінця липня наступного року треба підготувати оцінку ефективності податкових пільг, включно з витратами для бюджету, щоб мати єдиний підхід до реформ.
До цього терміну ухвалити закон про створення нового суду, який розглядатиме справи проти центральних органів влади – НБУ, НАБУ, НАЗК тощо. Це повинні робити судді, які пройшли належну перевірку на профкомпетентність та доброчесність. По суті, йдеться про створення нового суду замість ліквідованого Окружного адміністративного суду Києва.
До кінця серпня 2024 року розробити політику державної власності державних підприємств, дивідентну політику та стратегію приватизації. А до кінця вересня – визначити ті компанії, які сильно постраждали внаслідок війни і приготовувати огляд витрат. Також у цей термін завершити зовнішній аудит ефективності НАБУ за участю трьох незалежних експертів із міжнародним досвідом та опублікувати звіт.
До кінця жовтня провести діагностичний огляд довоєнної політики та практики середньострокового бюджетного планування (MTBF), щоб виявити ключові слабкі місця та працювати над посиленням стратегічного бюджетування, використовуючи процеси управління державними фінансами (PFM) знизу вгору, щоб отримати більше детальні потреби у витратах і вартість нових державних послуг.
До кінця грудня 2024 року, користуючись результатами дорожньої карти розробки державного інвестменеджменту, ухвалити постанову уряду з планом дій і графіком. Він повинен перебачати чіткий зв’язок між MTBF та капітальними видатками, включаючи пріоритети реконструкції та визначаючи роль Мінфіну як захисника.
І нарешті безстроково: усі банки з мажоритарною державною власністю залишаються під управлінням Мінфіну, а будь-які націоналізовані несистемні банки будуть передані ФГВФО для санації. Йдеться, в першу чергу, про Перший інвестиційний банк (PIN-банк), який суд вилучив на користь держави.
Нагадаємо, banki.ua у своїй аналітичній статті «Банківську систему практично вичищено від російської присутності» від 11 жовтня цього року проводив ретельний аналіз стану банків з певною часткою російського капіталу. Експертна група при міжвідомчій групі з питань санаційної політики 31 березня 2023 року розглядала можливість передачі акцій PIN-банк у статутний капітал Укрпошти. Однак керівництво Нацбанку України виступає проти цього і більше схиляється до ліквідації фінансової установи.
Отже PIN-bank й досі не націоналізовано, а передано в управління державному агентству АРМА без змін форми власника банку. Хоча АРМА в структурі власності банку також не згадується. Там вказано, що право голосу за акціями Євгенія Гінера (власника цієї установи) тимчасово рішенням від 6 лютого передані довіреній особі Нацбанку України Геннадію Михайленко.
Коментарі до відгуку
На даний момент немає коментарів. Будьте першим, хто залишить тут свій коментар.