Що таке фінансовий номер телефону
Фінансовий номер – це верифікований банком номер мобільного телефону клієнта. Такий номер необхідний для того, щоб клієнт міг дистанційно користуватися послугами банку, без необхідності йти до відділення.
Фінансовий номер телефону потрібен:
- для віддаленої ідентифікації під час звернення до банку;
- для реєстрації в мобільному банкінгу;
- для підключення банківських послуг.
Також на цей номер надходять:
- коди підтвердження операцій;
- sms-повідомлення щодо руху коштів.
Щоб встановити чи підтвердити свій номер телефону як фінансовий, необхідно звернутися до відділення свого банку. Це також можна зробити в телефонному режимі або в системі інтернет-банкінгу.
Як шахраї можуть викрасти номер телефону
Зловмисник може зателефонувати, представитись працівником мобільного оператора та порекомендувати замінити sim-картку, щоб перейти на покращений тариф. Для цього шахрай попросить продиктувати код із sms-повідомлення від мобільного оператора.
Необхідно пам’ятати, що працівники мобільних операторів ніколи не запитують коди з sms-повідомлень.
Такий код дає можливість шахраю зареєструватися від імені жертви в онлайн-кабінеті на сайті мобільного оператора.
Шахрай реєструється та здійснює віддалений перевипуск sim-картки.
З цього моменту sim-картка у смартфоні власника номера не працює, а фінансовим номером телефону розпоряджається шахрай.
Привласнивши номер телефону, шахрай може:
- вкрасти гроші з банківських рахунків жертви;
- оформити онлайн-кредити;
- від імені жертви просити гроші у друзів у соціальних мережах;
- отримати доступ до телефонної книги та sms, акаунтів у соціальних мережах, BankID, Google Account, електронної пошти.
Як захистити свій номер
Щоб не стати жертвою шахраїв, необхідно:
- тримати в секреті sms-коди від мобільних операторів та серійний номер sim-картки;
- краще зареєструвати sim-картку на свій паспорт або перейти на контракт з мобільним оператором;
- відключити послугу віддаленої заміни sim-картки у свого мобільного оператора;
- завести окремий телефонний номер для взаємодії з фінустановою.
Не варто прив’язувати фінансовий номер телефону до соцмереж, месенджерів та не можна використовувати його для авторизації в інших системах.
Також не рекомендується залишати фінансовий номер як контактний в анкетних даних та використовувати його для щоденного спілкування.
"Бажано мати окремий телефонний номер для взаємодії з фінустановою, зареєструвати його та "прив’язати" до своїх паспортних даних, уважно стежити за тим, де розміщується інформація про фінансовий номер", – радять у Нацбанку.
Якщо користувач фінпослуг все ж став жертвою шахраїв, йому необхідно заповнити форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції за посиланням.
Також можна зателефонувати до кіберполіції за номером: 0 800 50 51 70.
Коментарі до відгуку
На даний момент немає коментарів. Будьте першим, хто залишить тут свій коментар.