Що таке система BankID
Система BankID Національного банку – це державна система віддаленої ідентифікації фізичних осіб, яка забезпечує передачу персональних даних користувачів від банку, в якому у громадянина відкрито рахунок, до установи, яка надає користувачу ту чи іншу послугу.
Тобто BankID – це безпечний спосіб здійснення електронної дистанційної ідентифікації громадян для подальшого отримання адміністративних (державних), фінансових, комерційних та інших послуг в інтернеті.
Використовуючи систему BankID, фізичні особи можуть безпечно отримувати доступ до онлайн послуг, які надають:
- державні установи та громадські організації;
- банки та небанківські фінустанови;
- комерційні установи.
Для користування системою BankID НБУ громадянам не потрібно додатково ніде реєструватися, достатньо мати відкритий рахунок у банку, що є учасником системи BankID та мати доступ до мобільного або інтернет-банкінгу свого банку.
Зараз система BankID налічує 130 учасників. Це 39 банків-ідентифікаторів та 91 абонент - надавач послуг (з них 10 – некомерційні абоненти, а 81 – комерційний абонент). Щодня у системі відбувається близько 100 тисяч успішних електронних ідентифікацій.
Що змінилося в системі BankID з початку 2023 року
У першому кварталі цього року НБУ впровадив суттєві зміни в системі BankID, зокрема диференційовані міжабонентські тарифи та стандартизовані набори даних.
Впровадження стандартизованих наборів даних, кожен з яких містить унікальну комбінацію інформації про користувача, сприяє посиленню захисту даних, що передаються через систему BankID. Адже тепер банк-ідентифікатор передає тій чи іншій установі лише такий обсяг персональних даних свого клієнта, що є мінімально необхідним для надання послуги (раніше ідентифікаційні дані користувача передавалися через систему єдиним набором).
Можливість абонента - надавача послуг використовувати той чи інший стандартизований набір даних визначається типом послуги, яку він надає користувачу.
Це дає можливість абонентам перейти на більш гнучкі диференційовані тарифи. Тепер, замість єдиного тарифу за одне успішне підтвердження ідентифікації (у розмірі 20 грн), пропонуються диференційовані тарифи (від 5 до 20 грн) залежно від обсягу даних про користувача, що міститься в конкретному стандартизованому наборі.
"Такі зміни сприятимуть підвищенню довіри до системи BankID з боку користувачів, а диференційовані тарифи дозволять оптимізувати витрати абонентів - надавачів послуг за рахунок отримання лише необхідного обсягу даних про свого клієнта. Це має позитивно вплинути на розвиток системи і підвищити зацікавленість у ній нових абонентів", – зазначили у Нацбанку.
Крім того, це сприятиме розширенню сфери застосування системи BankID, у результаті чого громадяни отримають можливість доступу до ще більшої кількості дистанційних послуг.
Підсумки роботи системи BankID у 2022 році
Незважаючи на повномасштабне вторгнення рф, у 2022 році система BankID продовжувала безперебійно надавати послуги відповідно до вимог воєнного часу.
За 2022 рік у цій системі було здійснено 32,8 млн успішних електронних ідентифікацій, що на 9% перевищило показник 2021 року (30,2 млн).
За минулий рік до системи приєдналося чотири банки-ідентифікатори: Індустріалбанк, банк "Кліринговий дім", Юнекс Банк, Банк інвестицій та заощаджень.
Також було підключено нові мобільні додатки існуючих учасників системи: Sportbank (ТАСкомбанк) та Neobank (банк "Конкорд").
Як наслідок, частка клієнтів банків - власників платіжних карток, які мають доступ до використання системи BankID, зросла до 99,9%.
Крім того, до системи у 2022 році у статусі надавачів послуг приєдналося ще 13 установ. На 31 грудня 2022 року система BankID налічувала 137 учасників – 41 банк-ідентифікатор та 96 абонентів – надавачів послуг.
Коментарі до відгуку
На даний момент немає коментарів. Будьте першим, хто залишить тут свій коментар.