Як діють зловмисники
Аби отримати необхідну інформацію, шахраї намагаються "натиснути" на больові точки своїх жертв.
В основі більшості легенд зловмисників – тривожна ситуація та залякування.
Приклад такої легенди ‒ коли шахраї телефонують від імені працівника служби безпеки банку та повідомляють, що з рахунку громадянина намагаються зняти кошти.
За таких умов у потенційної жертви відключається критичне мислення і вона більш схильна розголосити секретні дані про свої картки та рахунки.
Як можна визначити, що телефонує шахрай
За певними ознаками можна точно зрозуміти, що телефонує саме шахрай. Необхідно припинити розмову, якщо по телефону:
- запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів, PIN-код до картки;
- у телефонній розмові намагаються керувати діями власника картки (просять зробити транзакцію, зняти готівку, встановити програму на пристрій тощо);
- просять сфотографувати та переслати фото платіжної картки;
- лякають тим, що картка заблокована, а якісь злочинці зламали рахунок;
- просять перейти за посиланням та вказати персональні дані та реквізити платіжної картки.
Як діяти у подібних ситуаціях
Важливо пам’ятати, що працівники банку, НБУ, правоохоронних органів чи будь-якої іншої установи ніколи не проситимуть власника платіжної картки виконати подібні дії.
Якщо власник картки все ж повідомив зловмиснику реквізити своєї картки, банківський код із sms, необхідно негайно заблокувати картку чи змінити пароль до інтернет-банкінгу.
Це можна зробити, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті картки.
Якщо власник картки все ж став жертвою шахраїв, йому необхідно заповнити форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.
Також можна зателефонувати до кіберполіції за номером: 0 800 50 51 70.
Більше інформації про правила платіжної безпеки можна отримати на сайті Національного банку за посиланням.
Коментарі до відгуку
На даний момент немає коментарів. Будьте першим, хто залишить тут свій коментар.